23.09.2011

Galuste cu prune in aluat de gris

Fiind sezonul prunelor si fiindca imi plac atat de mult galustele cu prune mi-am zis sa incerc si cu aluat de gris.Rezultatul.......ce pot sa spun este ca sunt absolut delicioase si muuuult mai bune decat cele cu aluat de cartofi.
Avem nevoie de:
-  1 kg prune
- scortisoara
- 150 ml apa
- 250 gr unt
- 250 gr gris
- esenta vanilie
- 3 oua
- 4 linguri faina
- 2 pachete biscuiti petit beure(400 gr)
- zahar tos
- 150 gr unt
Pentru inceput spalam prunele si le scoatem samburii.Apoi punem putin zahar amestecat cu scortisoara peste jumatatea de pruna.Apa se pune la fiert impreuna cu margarina si cu 2 linguri de zahar.
Dupa topirea untului adaugam grisul,insa nu tot odata ci putin cate putin pana cand se desprinde de marginile cratitei. 
Lasam aluatul sa se raceasca dupa care adaugam 3 oua unul cate unul amestecand bine.
Apoi punem si cele 4 linguri de faina si esenta de vanilie.
Amestecam bine aluatul apoi cu mainile umezite in apa rece incepem sa modelam bilute de marime potrivita in care introducem o jumatate de pruna.Le modelam pana se termina tot aluatul.Intr-o cratita incapatoare punem apa la fiert iar cand incepe sa fiarba introducem galustele pregatite.Le lasam sa fiarba 15 minute sau pana cand se ridica deasupra apei.
In timp ce fierb galustele pregatim pesmetul.Zdrobim biscuitii marunt apoi ii punem intr-o tigaie in care am topit 150 gr unt.Prajim putin pe foc mic atat cat ne place apoi il luam jos de pe foc si il amestecam cu scortisoara si zahar dupa preferinta fiecaruia.Acest pesmet de biscuiti este mult mai aromat si mai gustos decat cel din paine.
Dupa timpul de fierbere al galustelor,le scoatem cu o spumiera si le introducem in pesmetul de biscuiti.Le putem servi atat calde cat si reci si atat cu dulceata de prune cat si simple.Sunt foarte gustoase si mult mai moi decat cele cu aluat de cartofi.
Se pot servi si cu dulceata de prune.
Pofta buna!!!

3 comentarii:

  1. Anonim14:45

    În loc de margarină nu se poate pune unt,că mie nu-mi place margarina deloc ?
    N-am făcut niciodată fără cartofi,dar zilele astea vreau să fac această rețetă .

    RăspundețiȘtergere
  2. Am făcu și au ieșit f.f.f.bine !! Multumesc !!! Sănătate...

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim20:27

    Arată foarte Ok… mai ales ca eu nu pot consuma doar cartofi nestropiti.. care se gasesc greu..Multumesc frumos! Mâine încerc…

    RăspundețiȘtergere


Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *