28.11.2011

Prajitura cu cafea






O prajitura simpla,ieftina si foarte deelicioasa.O gasisem printre foile mele pe care nu apucasem inca sa le trec in caietul cu retete.Iar cum eu iubesc cafeaua m-am decis sa o fac si rezultatul pot sa va spun doar atat ...... absolut delicioasa!
Avem nevoie de:
- 4 oua mari
- 1 cana zahar (160 gr)
- 1 cana nuci macinate ( aprox.200 gr)
- 1 ceasca cafea preparata (10 linguri+zatul)
- 200 gr faina
- 1 plic praf de copt 
Pentru sirop:
- 10 linguri zahar
- 500 ml apa
Pentru glazura:
- 2 linguri cacao
- 3 linguri zahar
- 50 gr unt
Se prepara cafeaua apoi se raceste.Galbenusurile se amesteca cu zahar (eu l-am pudrat)pana se topeste tot zaharul.
Adaugam cele 10 linguri de cafea rece si punem si zatul.
  Apoi adaugam nucile macinate.
Faina o amestecam cu praful de copt si o turnam in compozitie.
Amestecam pana se patrunde toata faina,apoi punem lingura cu lingura albusurile spuma pe care le-am batut cu un praf de sare.
Compozitia astfel obtinuta o turnam intr-o tava tapetata cu hartie de copt si o dam la cuptor mediu timp de 40 minute.Apoi se raceste complet.Intre timp pregatim siropul astfel:punem 10 linguri de zahar sa se arda apoi stingem cu 500 ml apa si o mai lasam sa fiarba 5 minute apoi il lasam la racit.
Iar pentru glazura intr-un castron amestecam cacao cu zaharul si untul apoi il lasam la foc mic pana se topeste tot zaharul amestecand continuu.Glazura se lasa la racit.Cand sa racit blatul se inteapa cu o furculita si se insiropeaza cu siropul din zahar ars.
Dupa insiropare turnam si glazura deasupra.
Trasam cateva linii cu nuca de cocos pentru decor si o lasam la rece pentru 3 ore.
Se taie felii si se serveste cu pofta bineinteles langa o ceasca de cafea.
Cu cat e mai mult insiropata cu atat este mai gustoasa.
Pofta buna!

Un comentariu:


Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *