09.09.2011

Zacusca de vinete

Mi-aduc aminte din copilarie cum ne punea mama sa amestecam in minunata zacusca pentru a nu se prinde de fundul oalei.E adevarat ca nu ne placea la mestecat dar cand venea vorba de mancat zacusca,eram primii hi hi hi :D :)) Zacusca de vinete este o mancare foarte populara in tara noastra traditional romaneasca ce pastreaza gustul si savoarea legumelor pentru lunile friguroase de iarna.Este adorata de toti de la cel mai mic pana la cel mai mare.Poate fi pregatita de orice gospodina incepatoare,desi consuma mult timp, ... si multe borcane,insa vei aprecia foarte mult gustul sau.Asadar nu cred ca trebuie sa lipseasca din camara noastra.Eu am facut mult mai putina decat facea mama mea.
Avem nevoie de: 
- 3 kg vinete
- 1 kg gogosari
- 4 cepe mari
- 500 ml ulei
- 500 ml bulion
- 1 lingura jumatate sare
- piper boabe(optional)
Pentru inceput se coc vinetele se curata de coaja se lasa sa se scurga si se dau prin masina de tocat sau la robot cum am facut eu.
Gogosarii ii curatam de seminte ii spalam ii taiem in sferturi si ii tocam si pe ei la fel ca si pe vinete.Eu am copt vinetele cu cateva zile inainte de a prepara zacusca apoi le-am congelat.
Ceapa se toaca marunt si se pune la foc impreuna cu uleiul.Eu am mai adaugat si o cana de apa pentru ca zacusca sa nu te arda pe piept atunci cand o mananci.
Se lasa sa fiarba cca 1 ora apoi se adauga gogosarii care si ei au fost lasati sa se scurga.
Dupa adaugarea gogosarilor se lasa sa fiarba inca 1 ora jumate sau pana sunt aproape facuti gogosarii.In timpul asta se amesteca din cand in cand pentru a nu se prinde de fundul oalei.(la mine nu prea a fost nevoie de amestecat mult pentru ca am avut o oala din teflon foarte buna care nu se prinde atat de repede) Apoi dupa gogosari adaugam vinetele tocate,sare  si piper.
Lasam zacusca sa fiarba 30 minute dupa care adaugam bulionul si mai lasam la fiert pentru inca 30-40 minute.Cam asa arata zacusca mea.
Zacusca se pune fierbinte in borcanele bine spalate si uscate.Incingem cuptorul foarte bine apoi stingem focul si introducem borcanele in cuptor.Le lasam pana la racire dupa care le depozitam in camara.Bineinteles ca nu se putea sa nu degustam minunata si delicioasa zacusca.
Este absolut delicioasa! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu


Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *