24.03.2011

Merdenele

Aveam in frigider telemea si cum la noi nu se mananca telemeaua simpla, m-am gandit sa o pregatesc altfel.M-am uitat putin pe net dupa merdenele si am dat peste blogul Gabrielei.Avea niste merdenele de toata frumusetea si bineinteles ca mi-a tras cu ochiul.Deci,m-am apucat de treaba.Nu mi-au iesit exact ca ale ei dar au fost excelente.
Avem nevoie de:
- 500 gr faina
- 1/2 lingurita otet
- 1/2 lingurita sare
- cca 250 ml apa
- 150 gr margarina 
- ulei pentru intins
- cca 250 g telemea rasa
- 1/4 din cantitatea de branza,gris fiert
- smantana pentru obtinerea unei creme

Se framanta un aluat din faina,otet,apa si sare.Eu le-am pus la robotul de bucatarie.Aluatul trebuie sa fie elastic si nelipicios.
Pe masa de lucru se intinde ulei si se imparte aluatul in 8 bucati.Fiecare bucata se intinde intr-un patrat de 15-20 cm.
 Se unge cu margarina intr-un strat subtire.
Apoi se impatureste.Prima impaturire.
A doua impaturire.
A treia impaturire.
Si ultima impaturire.
Se infoliaza si se pun la frigider pentru 30 minute.
Pana stau ele la frigider preparam umplutura.Se rade telemeaua,separat preparam gris cu lapte nici prea moale nici prea tare.Apoi grisul il amestecam cu 1/4 din cant de telemea si cu 2 linguri de smantana.Se adauga la telemeaua rasa.
Se de la rece aluatul si se intinde o foaie putin mai mare decat prima se repartizeaza branza si se impatura exact ca in imagine.
Se pun intr-o tava tapetata cu hartie de copt cu partea pliata in jos si se da la cuptorul incins 200 grade C pana se rumeneste frumos.
 
Delicioase au fost, atat calde cat si reci!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu


Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *