06.02.2012

Snickers cu ciocolata alba


Pentru blat avem nevoie de: 
- 6 albusuri 
- 6 linguri zahar
- 100 gr nuca macinata
- 2 linguri cu varf faina
- 1/2 pliculet praf de copt
- 200 gr ciocolata alba
Pentru crema avem nevoie de: 
- 6 galbenusuri
- 8 linguri zahar
- 250 gr unt
- 2 linguri apa
- 200 gr nuca taiata si prajita
Pentru glazura avem nevoie de:
- 100 gr ciocolata alba
- 50 gr frisca lichida 
- nuca taiata bucatele si prajita
Se bate spuma albusurile impreuna cu cele 6 linguri de zahar adaugate treptat.Adaugam treptat nuca macinata,faina si praful de copt.Se amesteca cu o lingura de lemn.
Compozitia se toarna intr-o tava (tava mea are 22/35) tapetata cu hartie de copt.O dam la cuptor la foc mediu pentru 20 minute.Radem ciocolata alba pe razatoarea mare.
Dupa ce s-a copt, presaram imediat peste blat ciocolata razuita si o lasam la racit.
Intre timp pregatim crema.Prajim nuca taiata marunt (sa o taiati mai marunt de cum am facut eu si sa aveti grija sa nu se arda cum am patit eu):D.
Amestecam galbenusurile cu 5 linguri de zahar (eu l-am pudrat) pana devine spuma.
Se caramelizeaza zaharul ramas(3 linguri) se stinge cu apa apoi adaugam untul.
Se fierbe crema la foc mic timp de 2 minute dupa care se adauga galbenusurile spuma amestecand continuu (aveti grija ca se arde usor,deci amestecati continuu!!!) pana isi schimba culoarea -din galben intr-un galben mai inchis.Cam asa trebuie sa arate.
Adaugam si nuca prajita si o mai lasam la foc mic amestecand continuu pana cand crema se ingroasa.
Se ia de pe foc si se lasa putin sa se racoreasca apoi se pune peste blatul imbibat cu ciocolata.
Se da prajitura la rece pentru 2 ore.Se poate servi ca atare...
.... sau se orneaza cu ciocolata alba topita amestecata cu frisca lichida,iar deasupra se presara nuca maruntita.
Pofta buna!
Sursa:Laura S.

4 comentarii:

  1. Am vazut si eu reteta asta la Laura, iar acum vazand-o si la tine, m-am hotarat sa o incerc. Imi place cum arata si sigur este foarte, foarte buna! Ador prajiturile cu ciocolata si nuca. Pupici si-o seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu siguranta nu vei regreta facand-o,este super delicioasa!Mersi,asemenea.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. Am sa incerc si eu aceasta prajitura,sper sa imi iese.

    RăspundețiȘtergere
  4. Daca respecti exact cum e scris in reteta sigur iti va iesi.Este foarte buna!Pupici!

    RăspundețiȘtergere


Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *