09.04.2012

Mancare de spanac cu leurda






Roxana (fiica mea) a fost in vizita la moara de hartie din Comana apoi  plimbandu-se si prin padurile din Comana,a dat peste aceasta minunatie de verdeata "leurda".Si uite asa m-am trezit acasa cu o punguta de leurda.Ce sa fac cu ea,... m-am intrebat! Si bineinteles ma salvat internetul!Pana atunci nu vazusem niciodata aceasta minunata planta.Spun "minunata" fiindca este un adevarat "detergent intern"avand capacitatea de curatire a sangelui,ficatului,stomacului si intestinelor,mult mai activa decat usturoiul.Leurda are calitati asemanatoare cu cele ale usturoiului.In compozitia sa leurda are tot ce-i lipseste omului din organism primavara:vitaminele A si C,ulei eteric,sulf,saruri minerale de calciu,fier,fosfor,sodiu,cupru si adenozina,o substanta care reduce colesterolul si impiedica formarea trombilor.
Am pregatit-o exact cum am procedat si la spanac.
Avem nevoie de:
- 500 gr spanac
- 500 gr leurda
- 1 lingura faina
- 3-4 linguri pline smantana
- 50 gr unt
Se spala frunzele de leurda si spanac apoi se oparesc intr-o oala teflonata cu o ceasca (cafea) de apa si acoperit cu un capac.
 Spanacul si leurda se toaca marunt,se calesc 5 minute in putin unt amestecand continuu.Separat se amesteca oul cu faina si smantana.Aceasta compozitie se toarna peste spancul si leurda calite si se amesteca pana se leaga.Se potriveste de sare si se stinge focul.
Se serveste alaturi de ochiuri sau pe paine prajita.
Super super gustoasa!Copiilor mei (cei mai mici Elisei si Sara) de obicei nu le place spanacul dar de aceasta data au mancat cu  poftaaa,ba chiar mi-au mai cerut sa le mai fac.:))
Pofta buna!

Un comentariu:


Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *