22.08.2011

Tort egiptean


Avem nevoie de:
Pentru o foaie:
- 2 albusuri
- 2 linguri de zahar
- 1/2 lingura faina
- 40 gr alune macinate sau nuca
Pentru crema 1:
- 6 galbenusuri
- 6 linguri zahar
- 340 ml lapte
- 2 linguri faina sau amidon
- 170 gr unt nesarat
- esenta vanilie
Pentru crema 2:
- 300 ml frisca
- 170 gr zahar
- 130 gr alune zdrobite mai mari sau nuca taiata
Pentru inceput pregatim foile.Albusurile se bate spuma impreuna cu zaharul pana se topeste tot.Amestecam faina cu alunele/nuca si o introducem in compozitia de albusuri.
Punem hartie decopt pe fundul unei forme de tort cu diametru de 24 cm,intindem compozitia de albusuri si o dam la cuptor pentru 30-35 minute la foc mic.La fel procedam si cu celelalte doua foi.(in total vor fi 3 foi)
Lasam foile la racit si intre timp pregatim cremele.Pentru crema 1 amestecam galbenusurile cu zahar (eu l-am facu pudra) pana devine spuma apoi adaugam faina iar treptat punem si laptele amestecand continuu.
Punem cratita pe foc mic si amestecam continuu pana se ingroasa crema ca si o budinca.Crema astfel obtinuta se lasa la racit.Separat batem putin untul doar cat sa se dezmorteasca apoi adaugam cate o lingura din crema de galbenusuri amestecand usor.La sfarsit adaugam 2 fiole esenta vanilie.Aceasta este crema 1.
 Pentru crema 2 batem frisca tare.(reteta originala este cu 200 ml frisca dar eu am pus 300 ml pentru ca era putina crema)Topim zaharul apoi il turnam pe o foaie pergament si il lasam sa se raceasca complet.
Dupa racire se zdrobeste cu batatorul de carne.(eu am pus-o intr-o punga de plastic impreuna cu hartia de copt,altfel zaharul se lipeste de punga)
Zaharul zdrobit il introducem in frisca batuta si amestecam.Punem si alunele zdrobite sau nuca taiata.
Asamblam tortul astfel:Punem pe un platou prima foaie apoi 1/3 din crema de vanilie si 1/3 din frisca,din nou foaie,crema de vanilie,crema de frisca iar ultimul strat va fi de frisca.
Tortul se orneaza dupa preferinte.Pe marginea tortului l-am ornat cu alune tocate iar deasupra tortului am facut firicele si flori din crema de ciocolata.
Este un tort absolut delicios!!!

Un comentariu:

  1. Anonim14:26

    l-am facut si eu si am marit cantitatea de nuca din foi.
    este unul dintre cele mai bune torturi!

    RăspundețiȘtergere


Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *