16.05.2012

Doughnuts (gogoase americane)






Aceste gogoase sunt absolut irezistibile,cu siguranta nu vei putea rezista sa mananci doar  una, doua ... Sunt ultra pufoase, aromate, nu foarte dulci si sunt perfecte pentru a le glazura dupa cum va trece prin cap.Aceste minunatii  le-am savurat cu mare pofta chiar de la o americanca, deci..... reteta este una originala.
Avem nevoie de:
- 1 1/4 cani lapte (250 ml)
- 1/3 cana margarina moale (50 gr)
- 5 cani faina (550-600 gr)
- 25 gr drojdie proaspata sau 1 plic drojdie uscata
- 1/2 cana zahar (100 gr)
- 1 tsp sare (o lingurita rasa )
- 1 tsp nucsoara (o lingurita rasa )
- 2 oua
Pentru glazura: 
- 200 gr zahar pudra
- 150-200 ml lapte rece
- esenta vanilie
- toping de ciocolata,caramel, capsuni,etc
Se amesteca laptele cu margarina si se pun la foc mic pana cand laptele este caldut.Atentie sa nu fie prea fierbinte. 
Acestea sunt canile cu care am masurat ingredientele.
 Apoi adaugam drojdia si lasam la loc cald pentru 10 minute.
Dupa ce a crescut putin se pun 2 cani de faina (250 gr),zaharul,sarea, nucsoara apoi completam cu faina pana terminam cele 5 cani.
Si amestecam pana se omogenizeaza bine.Dupa omogenizare adaugam si ouale.
Amestecam pana obtinem un aluat moale ca si cel de paine sau de cozonac.Il lasam la crescut pana isi dubleaza volumul.Intindem pe masa de lucru care este presarata cu faina ,un dreptunghi de cca 1 cm grosime.Cu ajutorul unui pahar sau cana formam cercuri, iar pentru gaura de la mijloc folosim un capac de sticla.
Le mai lasam la crescut pe masa.
 In timp ce stau la  crescut, pregatim glazura.Amestecam 200 gr zahar pudra cu esenta vanilie si 150-200 ml lapte rece.
Le prajim pe ambele parti intr-o tigaie cu ulei incins.
Le scoatem pe un servet de bucatarie si le lasam pentru 5 minute sa se raceasca,apoi le introducem in glazura de lapte sau le putem glazura dupa imaginatie cu ciocolata topita,caramel,capsuni ... etc.
Le scoatem pe un gratar pentru scurgere si se pot servi asa simple sau presarate cu nuca de cocos,nuca macinata,migdale alune, etc.

Sunt super super delicioase!!!

10 comentarii:

  1. Super delicioase! Pup:*

    RăspundețiȘtergere
  2. DELICIOASEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ciocolatoasa aceea este a mea.
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Exact asa sunt delicioaseee!Daca a-ti sti cat de repede au disparut de pe masa!!!!Cred ca maine voi mai face o portie si probabil portie dubla ... hi hi hi,sunt tare buneeee!:d :p Pupici!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Cred si eu ca sunt delicioase la ce bine arata ! Imi vine sa mananc tot din farfurie! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  6. Anonim16:25

    Foarte bine arata! Dar am si eu o intrebare: la ingrediente scrie 5 cani faina si la preparare ai folosit doar 2 cani, cum e corect? Multumesc si numai bine...
    Dana

    RăspundețiȘtergere
  7. Asa este Dana am uitat eu sa scriu ca pentru inceput se pun 2 cani de faina, apoi se adauga faina pana la 5 cani cum scrie la ingrediente.Mersi pentru atentionare.

    RăspundețiȘtergere
  8. Anonim14:20

    buna ziua,am incercat reteta dar cu drojdie uscata ,am dizolvat o in lapte cu unt cum ati zis,dc nu mi a crescut?ms

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna,in poza de mai sus am pus drojdie proaspata iar pentru drojdie uscata se pune direct in faina,nu se dizolva.Si eu am patit asa odata cu drojdia uscata,am dizolvat-o si nu a crescut.

    RăspundețiȘtergere
  10. Anonim23:32

    buna,as vrea si eu sa stiu cate oua se pun

    RăspundețiȘtergere


Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *