27.08.2011

Gem de prune

Este unul dintre cele mai delicioase gemuri care imi plac.Gemul de prune este ideal pentru realizarea prajiturilor traditionale a fursecurilor si a cornuletelor avand gustul sau dulce-acrisor.De aceea nu cred ca trebuie sa lipseasca din camara de iarna.
Avem nevoie de: 
- 3 kg de prune
- 1 kg zahar
- zeama de la o lamaie (optional) merge si fara 
Se spala prunele se curata de samburi se taie in jumatati si se dau prin masina de tocat sau la robotul de bucatarie.(cum am facut eu)
Dupa tocare se pune intr-o oala incapatoare si care merge pe foc.Se punem la foc mic si se lasa sa fiarba pana cand scade apa care lasa prunele.In tot acest timp se amesteca cand si cand pentru a nu se prinde de fundul oalei.(eu le-am lasat sa fiarba fara zahar 3 ore)
Spre sfarsit adaugam si zaharul si mai lasam sa fiarba,iar de data aceasta amestecam mai des in gem pentru a nu se prinde de fund.Il lasam la fiert pana obtinem un gem destul de gros.
Daca dorim un gem mai subtire e suficient 3-4 ore.Eu insa mi-am dorit sa fie mai gros asa ca l-am lasat sa fiarba 5 ore.Cam asa arata gemul meu.
Se toarna in borcane bine spalate si uscate ca apoi punandu-se intr-o patura pana la racire.Se depoziteaza in camara pana la iarna (daca rezistati sa nu va atingeti de el pana atunci :D....., eu nu am rezistat sa nu deschid un borcan pentru ca a iesit ataaat de buuunn!!!
 Pofta buna!

7 comentarii:

  1. Ymi place mult gemul de prune, asa ca o sa fac marti sau miercuri. Multumesc frumos pentru aceast articol util pentru multe gospodine incepatoare(asa ca mine). Domnul sa te binecuvinteze pe tine si familia ta!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu multa placere Liuba.Am sa incerc sa postez cat mai multe retete usoare pentru incepatoare asa ca tine.Si Domnul sa te binecuvanteze si pe tine si familia ta!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce suflet mare ai! eu sunt fricoasa sa incerc diferite, insa o sa ma stradui ... Nu am incercat niciodata sa pregatesc un tort, eu ma mir cum le potzi ornameta asa frumos + arata asa delicios. Ador retetele care le afisezi.

    RăspundețiȘtergere
  4. Tare draguta esti Liuba si iti multumesc pentru ca iti plac retetele mele.Mie mi-a placut sa bucataresc (mai ales la prajituri)de cand eram mica de pe la 13 ani.
    Iar de facut un tort este chiar foarte simplu.

    RăspundețiȘtergere
  5. Camy scumpo, iata gemul meu(dupa receta ta) aproape e gata, shi asa miroase bine, n-am rabdare s-o ung pe untisor :))
    Multumesc de cuvinte frumoase, esti tare scumpa :*
    O sa incerc si tortishor in una din zile, insa nustiu kind va fi ziua cea mare :)))

    RăspundețiȘtergere
  6. Se pare ca am pregatit odata gem de prune pentru ca eu am mai facut inca o tura de cateva borcane :D.Sunt convinsa ca o sa-ti iasa si tortisorul cand te hotarasti sa-l faci.Insa pana atunci probabil am sa postez eu blatul clasic de tort (pentru tine...:)...)care este foarte simplu.
    O seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  7. hihihi gata am terminat cu gemul, asa de frumos arata mmmm ... a fiert pina la miezul noptzii :))) a iesit 3 borcanele (for the first time it's perfect) :)))
    Multumesc pentru ca esti o buna! Te pupic :*

    RăspundețiȘtergere


Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *