30.05.2011

Branzoaice

Branzoaicele sunt preferatele mele.Imi plac la nebunie branzoaicele si niciodata nu facusem in casa pana cand am zis ca doar si eu stiu sa fac asemenea branzoaice si pot sa pun branza muuuulta si stafide muuulte asa cum imi place mie,nu asa cum sunt la mai multe patiserii,ca abia daca simti ceva branza dulce prin aluatul acela.Sunt delicioase,iar din cauza asta nici nu a rezistat prea mult pe masa.Merita incercate.
Avem nevoie de:
- 800 gr faina
- 150 gr unt
- 250 ml lapte
- 2 oua
- 5 linguri zahar
- 50 gr drojdie proaspata(1 plic jum drojdie uscata)
- zahar vanilat
Pentru umplutura:
- 1 kg branza de vaci
- 2 oua
- zahar dupa gust 
- zahar vanilat
- stafide
- esente
- coaja rasa de la o lamaie
Pentru inceput se face maiaua, adica drojdia se pune in 50 ml lapte caldut si o lingura de zahar.Se pun langa o sursa de caldura pana cand fermenteza.(in cazul meu am avut drojdia uscata care am pus-o in faina).Faina se pune intr-un castron mai mare cu zaharul vanilat, ouale, zaharul.(eu am pus la robotul de bucatarie)Laptele se incalzeste pe foc si se pune untul in el pana se topeste. Se toarna peste faina maiaua, si laptele caldut, se amesteca foarte bine pana cand reiese o coca care se desprinde de pe vas.Daca este nevoie se mai adauga apa calduta sau faina.Aluatul se lasa sa creasca timp de o ora sau pana devine dublu.
Cat timp aluatul este la crescut,se face umplutura, adica branza de vaci se amesteca cu ouale, coaja rasa de lamaie, zaharul, si stafidele pe care eu le-am pus la inmuiat in esenta de rom amestecat cu apa calduta. Se amesteca toate si gata umplutura.
Dupe ce aluatul a crescut se imparte in doua,se intinde cu sucitorul pe masa de lucru.Se taie patrate mari sau mici si se impletesc astfel:se cresteaza pe margini cu taietorul de aluaturi sau cu un cutit,se pune umplutura pe mijloc si apoi se impletesc una cate una marginile.
Se pun in tava cu hartie de copt si se mai lasa sa creasca 10 min, apoi se ung cu galbenus amestecat cu putin lapte si se pun la cuptor pana se rumenesc frumos deasupra.

 Eu am mai facut si alt model de impachetat aluatul,cel in forma de plic.
 Se racesc si se pudreaza cu zahar vanilat deasupra.
Delicioaseee!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu


Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *