11.07.2011

Tort cu ness


Pentru blat avem nevoie de: 
- 6 oua
- 6 linguri zahar
- 6 linguri faina
- 5 linguri ulei
- 2 lingurite ness
- 1 plic praf de copt
- 1 lingura cacao
- 1 fiola esenta rom
 Albusurile lebatem spuma adaugand treptat cate o lingura de zahar.Galbenusurile le amestecam cu uleiul si esenta de rom apoi le turnam in albusuri si amestecam usor pana se omogenizeaza bine.
Intr-un bol amestecam faina,praful de copt,cacao si nessul.
Lingura cu lingura se adauga in compozitia de albusuri.Compozitia astfel obtinuta se pune intr-o tava tapetata cu hartie de copt.
Se lasa la cuptor pentru 45 minute.Se verifica daca este facuta cu scobitoarea.Daca iese curata scobitoarea este gata prajitura.Aveti grija sa nu deschideti usa cuptorului 
inainte de 35 minute.Se lasa la racit.
Eu am mai facut inca un blat de tort dar in forma de inimioara.Reteta de la blat o gasiti aici.
Pentru crema neagra avem nevoie de:
- 300 gr ciocolata amaruie
- 400 ml frisca lichida
- 2 foi de gelatina 
- 1 lingurita ness
- 150 gr nuca taiata 
- 100 gr zahar
Pentru crema alba avem nevoie de:
- 200 gr ciocolata alba
- 400 ml frisca lichida
- 500 gr zmeura
2 foi gelatina
Pentru crema neagra se pune frisca lichida la foc mic si se adauga ciocolata taiata bucatele.Se lasa pe foc pana se topeste toata ciocolata iar in timpul asta amestecam continuu.Se raceste dupa care adaugam nessul,nuca caramelizata si gelatina.Pentru  prepararea nucii caramelizate reteta o gasiti aici.Cu aceasta crema am umplut partea de jos a tortului.
Pentru crema alba se pune frisca lichida la foc mic si adaugam ciocolata alba lasand-o pe foc pana se topeste toata ciocolata.Se lasa la rece (in congelator cca 40 minute,iar in frigider peste noapte) apoi se bate cu mixerul pana devine tare.O parte din zmeura(100 gr) adaugam 1 lingura de zahar,iar cealalta parte se pune in blender si se amesteca pana devine ca o spuma.Se da prin sita ca sa scapam de seminte, dupa care foile de gelatina le adaugam in siropul de zmeura.
Zmeura astfel obtinuta o incorporam in crema alba(ciocolata alba+frisca).
Cu aceasta crema am umplut blatul in forma de inimioara.Blatul dreptunghi l-am  insiropat cu sirop de visine apoi am pus crema de ciocolata.Peste crema am pus cateva bucati de nuca caramelizata si zdrobita.
Am acoperit cu  foaia de blat si am intins un strat subtire de crema alba cu zmeura.
 Am acoperit tortul cu pasta din marshmallows dupa care am pus inimioara deasupra tortului.Blatul in forma de inima a fost umplut cu crema de zmeura.L-am imbracat si pe el tot cu pasta din marshmallows si am ornat cu trandafiri,(inimioara din mijlocul tortului si trandafirii i-am pregatit cu cateva zile inainte)frunze,bilute argintii si iata cum arata tortul:
Delicios!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu


Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *