23.02.2012

Sos Bechamel






Uitandu-ma intr-o revista,am dat peste o reteta de sos Bechamel care mi-a placut cum arata,asadar va voi impartasi si voua aceasta reteta.
Avem nevoie de: 
Pentru 800 ml sos
- 700 ml lapte
- 1 foaie dafin
- 8 boabe de piper
- 1 ceapa
- 2 fire cimbru 
- 2 fire patrunjel
- 60 gr unt
- 50 gr faina
- nucsoara,sare
Se toaca ceapa si verdeata.Impreuna cu mirodeniile,se pun in cca 500 ml lapte.Se da in clocot,apoi se reduce temperatura si se lasa sa mai dea un clocot.
Se trece apoi laptele printr-o strecuratoare.
Se topeste untul ...
... se adauga faina,se caleste putin amestecand,apoi se ia vasul de pe foc si se inglobeaza treptat laptele rece,batand cu telul.Se adauga laptele cu mirodenii.Se adauga craticioara din nou pe foc,se da din nou in clocot si se lasa sa fiarba 15 minute amestecand.Sosul se strecoara,se adauga nucsoara,sare si piper.
Se foloseste la mai multe feluri de mancare.

3 comentarii:

  1. Tare gustos!!! Ador sosurile albe! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi place...nu am incercat inca cu verdeata,cred ca are un gust mai deosebit...

    RăspundețiȘtergere
  3. Asa e,chiar a avut un gust deosebit la mancarica pe care am facut-o.

    RăspundețiȘtergere


Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *