05.08.2011

Castraveti murati cu pikant fix

O metoda rapida si foarte usoara de a pune castraveti la murat pentru iarna.De cand am dat de acest pikant fix pentru muraturi tot mereu pun cu ''el''castravetii pentru iarna.Pe langa faptul ca se pun rapid,sunt gustosi si se pastreaza foarte bine,castravetii raman tari iar apa ramane mereu limpede exact ca si cei din magazin. 
 Avem nevoie de:
castraveti de 8-10 cm 
- 1 plic pikant fix dulce-acrisor
- otet,zahar,apa

Pentru inceput spalam castravetii foarte bine apoi ii aranjam in borcane.Castravetii mei au fost ceva mai mari.
Intr-o oala mai mare punem continutul unui plic amestecat cu 1,75 litri apa, 300 ml otet ( 9%) si 150 gr zahar.Compozitia obtinuta se pune la fiert 3-5 minute,amestecand continuu.
Dupa fierbere se mai poate adauga otet sau zahar dupa preferinta fiecaruia (mai dulce sau mai acru).Turnam compozitia fierbinte peste castraveti in borcane apoi sigilam.
Borcanele sigilate nu necesita sterilizare.Dupa racire pastram borcanele la loc racoros,ferit de lumina.Rezista cativa ani in camara.

16 comentarii:

  1. Nu am folosit niciodata Pikant fix, dar am sa incerc cu siguranta. Am facut o tura de castraveti la otet dupa reteta mea (o am si pe blog), iar urmatoarea tura o voi face ca tine pentru ca am mai auzit ca au un gust deosebit. Pupici si o zi placuta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Anonim16:32

    rapid si gustos=alegerea perfecta PIKANT FIX

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim10:17

    ai uitat sa spui si cantitatea de sare

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga anonim, nu este nevoie sa adaugi sare, fiindca exista in plic exact cat este nevoie,deci eu nu am mai adaugat nici macar o lingurita de sare.Citeste ingredientele de pe plic si te vei convinge.

    RăspundețiȘtergere
  5. Anonim18:37

    obligatoriu numai in borcane?in bidoane de plastic nu se poate?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anonim09:11

      merge si in bidoane de plastic, eu pun de cand a aparut pikant

      Ștergere
  6. Sincera sa fiu eu nu am pus niciodata in bidoane din plastic insa soacra mea a pus si mi-a zis ca se pastreaza foarte bine.

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc mult pentru diversitatea retetelor ! O zi buna !

    RăspundețiȘtergere
  8. Cu multa placere Lucia!O zi faina!

    RăspundețiȘtergere
  9. Anonim12:13

    pot sa pun cu pikant,dar sa nu adaug zahar?

    RăspundețiȘtergere
  10. Eu nu am incercat niciodata fara zahar dar cred merge si fara zahar.Probabil o sa fie foarte acru la gust.

    RăspundețiȘtergere
  11. louis19:12

    nu gasesc nicaieri otet de 9% ci doar 5%. cum procedez si dupa cat timp se pot consuma muraturile?

    RăspundețiȘtergere
  12. Otetul care l-am folosit l-am cumparat de la careffour.Exista si la billa,auchan etc.Iar pentru consumarea muraturilor,aproximativ 1-2 luni.

    RăspundețiȘtergere
  13. Te rog spune mi daca pot pune castraveti fara otet sau sa l reduc la jumatate si sa pun mai mult zahar. As prefera in saramura dar cu pikant fix:)) Este o reteta sigura si usoara. Te pup

    RăspundețiȘtergere
  14. Da desigur se poate cu mai mult zahar insa nu stiu cum sunt si daca stau fara otet.

    RăspundețiȘtergere
  15. Anonim15:19

    Pot sa pun și varza roșie cu picant fix.va multumesc

    RăspundețiȘtergere


Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *