13.03.2012

Clatite americane (Pancakes)






Pancakes cunoscute sub numele de clatite americane care incet incet au aparut si la noi tot mai mult, ... sunt absolut delicioase mergand cu multe feluri de toping sau cu orice altceva va trece prin cap ca ati vrea sa le serviti.Tot auzisem de ele ca sunt foarte foarte bune,pana cand am zis ca le voi incerca si eu,iar acum imi pare rau ca am asteptat atat, pentru ca sunt super delicioase,moi si pufoase pur si simplu nu te mai saturi de ele.Nu sunt deloc greu de facut, iar gustul este un deliciu!
Avem nevoie de:
Pentru 8 bucati de pancakes
- 8 linguri pline faina
- 250 ml lapte
- 2 oua
- 1 lingurita praf de copt
- 1/4 lingurita bicarbonat de sodiu
- 1 plic zahar vanilat sau 1 fiola esenta vanilie
- 2 linguri zahar
- 3 linguri ulei
- un praf de sare
Faina o amestecam impreuna cu praful de copt,bicarbonatul de sodiu,apoi o dam prin sita amestecul obtinut.Adaugam apoi zaharul vanilat si zaharul tos.
 Albusurile se bat spuma cu un praf de sare.
Galbenusurile se freaca cu putina sare pentru 2-3 minute apoi se adauga treptat uleiul si laptele.Amestecul de galbenusuri se toarna peste faina.
Se amesteca pana la omogenizare,apoi se adauga albusurile batute spuma.
Se amesteca usor pana se incorporeaza complet.
Tigaia se unge cu putin unt pana se incinge bine,apoi se sterge cu un servetel tot untul din tigaie.Acest lucru il facem pentru a obtine o culoare uniforma.Daca lasam untul in tigaie suprafata va arata ca cea de clatite adica cu pete maronii.Operatia aceasta nu o facem decat o data si anume la inceput cand ne apucam de prajit pancakes-urile.
Cu ajutorul unui polonic adaugam aluatul in centrul tigaii incinse.
Dupa ce l-am turnat in tigaie nu ii atingem in nici un caz suprafata.El se va intinde de unul singur atat cat e nevoie.In momentul in care apar primii bulbuci (dupa cum se vede in poza de mai sus) intoarcem pancakes-ul.
 Se prajesc in felul acesta pana terminam toata compozitia.
Se servesc calde cu miere,sirop de ciocolata,dulceata de cirese amare,sirop de artar .... etc.
Noi le-am servit cu dulceata de cirese amare si dulceata de nectarine.
Iata si sectiunea mai de-aproape.
Sunt moi si pufoase,absolut delicioase!!!

16 comentarii:

  1. Sunt foarte bune , stiu , pentru ca si eu le fac exact asa .

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte, foarte bune! Imi plac la nebunie ca sunt tare pufoase! Ieri am facut si eu, trebuie sa le postez. Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. Asa e Nely,eu am mai facut si a doua zi atat de mult mi-au placut.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce bine arata, super pufoase!! Yummmi!

    RăspundețiȘtergere
  5. Mersi, Danutza chiar foarte pufoase!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  6. Deliciiiiiii, doar delicii.

    RăspundețiȘtergere
  7. wow ce bune arata,nu am facut nici odata ca eu cumpar gata facute,dar o sa la incerc numai decit Camy ca mi se pare ca sunt cu mult mai bune decit cele din magazin.

    RăspundețiȘtergere
  8. Draga mea Silvia, te rog eu sa le incerci macar o data si cu siguranta n-ai sa mai cumperi, atat de buunee sunt.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  9. Arata foarte bine! :)
    Spuneti-mi, va rog, ungeti tigaia cu unt de fiecare data sau doar asa cum ati explicat: doar la inceput?
    Si nazdravanii mei sunt mari amatori de clatite.
    Fac si eu un fel de pancakes , dar adaug in ele mere rase (ca sa-i pacalesc sa mai manance fructe).
    Oricum, acestea arata tare, tare bine :)

    MUltumesc anticipat pentru raspuns!
    Fiti binecuvantata! :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc draga mea Nicoleta!Dupa cum am spus mai sus este suficient o singura data operatia cu unsul tigaii.Eu am uns-o la inceput apoi am sters-o bine bine cu un servet de bucatarie si nu am mai uns-o deloc.Daca le incerci da-mi de veste!Oricum sunt foarte foarte bune.Cu siguranta n-ai sa regreti!
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  11. Anonim20:10

    UAU!!! arata foarte bine o sa le incerc si eu sambata cu o colega dar am sa incep sa scriu cum se prepara ca sa nu uit :) dar mai ales arata foarte foarte bine si abia astept sa le gust dar am o intrebare. Pot sa le pun clatitele si cu dulceata ?
    cu mult drag de la Tea

    RăspundețiȘtergere
  12. 100% delicioase par foarte bune si o sa le incerc si eu sambata cu o colega. acum mi-am facut si eu cont
    dar am o intrebare merge cu orice fel de dulceata?

    RăspundețiȘtergere
  13. Sigur draga mea,merge cu orice fel de dulceata preferi!Scuze pentru intarziere :d Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  14. Cum pot sa salvez reteta?Merci,cu stima,Vio

    RăspundețiȘtergere
  15. Buna,doar scriind-o.O zi buna!

    RăspundețiȘtergere


Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *