15.07.2011

Dulceata de nectarine

N-am facut niciodata dulceata din nectarine si tot am zis ca vreau sa incerc sa vad cum e.Iar rezultatul sa stiti ca este super super delicioasa!Merita sa incercati si voi.
 Avem nevoie de:
- 1.5 kg nectarine coapte
- 600-700gr zahar(eu am pus 1 kg dar este prea dulce)
- zeama de la o lamaie
- 1 fiola esenta vanilie
- 500 ml apa
Intr-un castron se pune apa la fiert.Cufundam pentru 2 minute nectarinele pentru a putea decoji coaja mai usor.Se poate prepara dulceata si cu coaja,insa eu am vrut sa fie fara coaja.Deci am decojit coaja apoi le-am taiat in felii subtiri.
Topim zaharul impreuna cu apa intr-o cratita mai mare.Dupa ce s-a topit zaharul mai lasam cateva minute pana cand siropul se leaga.   
Adaugam nectarinele,esenta de vanilie si lasam sa fiarba la foc iute.Indepartam spuma care se formeaza in timp ce fierbe dulceata.
Cand dulceata este aproape gata adaugam si zeama de lamaie.(eu le-am lasat sa fiarba cca 1 ora si 30 minute)Mai lasam sa fiarba cateva minute dupa care le punem in borcane spalate si uscate.Se pastreaza in camara pentru iarna.
Este o dulceata foarte gustoasa.
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu


Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *