17.08.2011

Galuste (Gomboti) cu prune

Galustele sau gomboti cum se spune in partea noastra a ardealului pentru mine sunt cele mai favorite.Imi plac la nebunie si tin minte cand le facea ''mamy meu'' mancam muuuulte si erau ataaaaat de buuuune!!! Asadar acel gust delicios din copilarie inca nu a disparut si a venit randul meu ca sa le prepar pentru mine si sa mananc cat doresc eu,sau pana nu mai pot de burta......:D...:)) hi hi hi.Am vazut multe feluri de retete pe net  si am ales sa le prepar dupa reteta Isabelei cu mici modificari.Multumesc Isabela.
Avem nevoie de:
- 500-700 gr cartofi
- 2 oua
- 300-350 gr faina
- 500 gr prune
- sare,unt,scortisoara
- 50-60 gr zahar
Cartofii se curata de coaja si sepun la fiert cu putina sare.Dupa fierbere se paseaza (eu i-am pasat la robot) impreuna cu ouale.
Se scoate din vasul robotului intr-un castron si se adauga din faina dar treptat nu toata odata.
Se amesteca la inceput cu lingura de lemn dupa care framantam cu mana pana obtinem un aluat nu prea tare.
 Aluatul se lasa la rece pana pregatim prunele.Prunele le spalam le stergem cu un servet dupa care le scoatem samburii si presaram deasupra lor zahar amestecat cu scortisoara.Iar daca lasa multa zeama se presara putin pesmet.
Scoatem aluatul de la rece si luam cu mana uda,o bucatica din alaut,o turtim in palma si punem o jumatate de pruna in acest aluat.
Iar aici o sectiune cu ele gata pregatite pentru a le pune la fiert.
Intr-o oala mai mare punem apa la fiert cu putina sare iar cand incepe sa fiarba adaugam cu grija galustele pregatite.
Ele se vor duce la fundul oalei,iar cand sunt gata se vor ridica deasupra apei.
Se scot cu paleta cu gauri si se tavalesc in pesmetul care este amestecat cu putin zahar si scortisoara.
 Intr-o tava se unge putin unt si se pun galustele tavalite cu pesmet.Se introduc la cuptor pentru 10 minute.Se poate servi si fara sa le mai introducem la cuptor.
Intr-o tigaie prajim putin pesmetul care este amestecat cu zahar,scortisoara si putin unt.Il prajim pana isi schimba putin culoare.Se scot galustele de la cuptor,le umezim putin si le tavalim din nou in pesmetul prajit.Iar daca doriti sa nu le mai introduceti la cuptor se tavalesc direct in pesmetul prajit.
Sunt absolut delicioase!

2 comentarii:

  1. Anonim08:04

    nu am mancat nciodata/// cum or fi?///
    cu siguranta am sa le fac!
    Em.

    RăspundețiȘtergere
  2. Em,eu sunt innebunita dupa ele indiferent ca au aluat de gris sau alaut de cartofi.
    Sunt absolut delicioaasee!

    RăspundețiȘtergere


Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *