02.02.2012

Aluat de pizza cu blat pufos






De mult timp caut o reteta de aluat de pizza care sa fie pufos.Iar intr-o zi friguroasa de iarna grea cu -15 grade afara mi s-a facut o pofta de pizza iar cum afara era ger si nu vroiam sa ies de la caldurica,mi-am zis sa caut putin pe net dupa  un aluat de pizza cu blat pufos.Spre bucuria mea am gasit unul foarte bun si foarte pufos.Asadar vreau sa v-o impartasesc si voua aceasta reteta.
Avem nevoie de:
- 500 gr faina 
- 1 plic drojdie uscata
- 5 linguri ulei de masline
- 1 lingurita rasa sare
- 300-350 ml apa călduță
Se pune in vasul robotului de bucatarie sau intr-un vas mai mare faina,drojdia uscata,sarea si se amesteca putin cu mana.Se lasa pentru 5 minute la loc cald apoi punem peste faina uleiul iar apa minerala se pune treptat si nu toata odata.Se mai poate adauga in functie de aluat,daca este prea uscat se mai pune apa,iar daca este prea lipicios nu mai punem deloc,eventual mai adaugam putina faina.
Aluatul trebuie sa se desprinda de vas si trebuie sa fie elastic.
Se lasa la dospit intr-un vas inalt si acoperit ....
... sa creasca la loc cald si ferit de curenti pana isi dubleaza volumul.
Se poate folosi imediat sau se pastreaza acoperit cu folie de naylon  la frigider.
Este un aluat elastic si foarte bun!

4 comentarii:

  1. Super reteta! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca se poate face si paine cu el.Arata tare bine.Pupicei!Ai un premiu la mine.Vino sa-l ridici.

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc Dia-Mar.Probabil ca da,eu inca nu am facut paine deloc,dar poate voi incerca.Pupici!

    RăspundețiȘtergere


Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *